Regeneracja skrzyń biegów manualnych

Regeneracja skrzyń biegów manualnychKlientom zgłaszającym się do naszej firmy możemy zaoferować usługi w zakresie regeneracji skrzyń biegów manualnych różnego typu. Możemy zająć się w tym zakresie nie tylko samochodami osobowymi, ale także dostawczymi. Posiadana wiedza i doświadczenie pozwalają nam przywracać sprawność skrzyniom biegów, w których doszło zarówno do małej awarii, jak i poważniejszych uszkodzeń. Do wykonania napraw stosujemy nowoczesny sprzęt, co wpływa dodatnio na jakość wykonania usług, a także szybkość i cenę ich realizacji.

 

Jakie mogą być przyczyny uszkodzenia ręcznej skrzyni biegów?

Choć ręczne skrzynie biegów powszechnie uważa się za mniej zawodne niż te automatyczne, to jednak również one mogą ulec awarii. Jedną z przyczyn, która może przyczynić się do powstania uszkodzeń, jest sam sposób ich obsługi. Manualne skrzynie, choć dają znacznie większą kontrolę nad autem, wymagają także większego zaangażowania od kierowcy. Przy braku umiejętności właściwej zmiany biegów lub też przez zbyt agresywnym stylu jazdy może dojść do uszkodzenia skrzyni. Również różnego rodzaju wady konstrukcyjne mogą stać się przyczyną znacznie szybszego zużywania skrzyni oraz jej poszczególnych elementów. Aby mieć pewność bezpiecznego i bezawaryjnego działania pojazdu nie należy lekceważyć niepokojonych sygnałów. Wczesne wykrycie pozwala bowiem szybciej i taniej naprawić wszelkie usterki.

 

Objawy wskazujące na powstanie uszkodzeń

Jeśli biegi wchodzą ciężko i znacząco obniża to komfort jazdy, jest to najczęściej sygnał wskazujący na konieczność sprawdzenia i nierzadko wymiany oleju w przekładni. Kiedy natomiast podczas zmiany biegu słychać zgrzytanie oznaczać to może, że linki w przekładni uległy rozregulowaniu lub zatarciu. Inną przyczyną takiego stanu rzeczy może być zużycie synchronizatorów, czyli metalowych pierścieni montowanych na wałku skrzyni, mających za zadanie wyrównywanie prędkości obrotowej kół zębatych. Bardzo ważnym symptomem wskazującym na poważniejsze zagrożenie będzie poruszanie się gałki podczas dodawania gazu lub hamowania. Luz lewarka jest najczęściej wywołany przez zużyte poduszki pod skrzynią lub też wyeksploatowane linki i popychacze. W najgorszym wypadku może to wymagać przeprowadzenia regeneracji całej skrzyni. Gdy zmianie biegu towarzyszy natomiast buczenie lub wycie to jest to sygnał, że doszło do uszkodzenia lub zużycia kół zębatych albo łożysk.

Na wszystkie wyżej wymienione sygnały warto reagować natychmiastowo, oddając pojazd do firmy, która dzięki nowoczesnemu sprzętowi będzie w stanie przeprowadzić szczegółową diagnostykę i w razie potrzeby wykonać niezbędne naprawy. Wszystko to jest w stanie zapewnić Państwu nasza firma.